Pages

Friday 22 October 2010

Besvikelse ... och glädje!

Well ... Soup Stock Tokyo var lite av en besvikelse. Självfallet (det är ändå mitt otursår enligt kinesisk astrologi, då det är Tigerns år) så hade de inte alla rätter på menyn i själva restauranten. Men det kan väl bero på att Soup Stock mest verkar vara ett hål i väggen både i Takadanobaba och vid Tokyo Station. Bleh!
Jag sätter mitt hopp till SST vid Shinjuku! Där SKA det finnas fler, enligt vegetariska bloggar här och där ...

Lyckoämne då? Idag har jag och Linnéa blivit med telefon! Vi har skrivit på massor av papper och shiz, men själva luren var slut i lager så vi hämtar våra nya iPhone4 32GB på söndag, hos vår supertrevliga (och rätt söta) säljare Jun.

Sedan är det väl bara den vanliga lyckan över att faktiskt få vara här.
Jag är glad igen. På riktigt.

7 comments:

  1. Läste Skinkhjul istället för Shinjuku.

    HAHA, jahaja. Här blir vi ajPhånare minsann. Detta ska Daniel få höra. X3

    <3

    ReplyDelete
  2. Wiee!

    PS. att bara nagot rott (typ fotlank) 24/7 motverkar otur under ditt ar... annars ar det inte langt till nasta ar nu :P

    ReplyDelete
  3. Jarppi: Du kan vara ett skinkhjul! Bahahaha! XD
    Ja ... den är fruktansvärt praktisk att ha här, då jag inte vill vara onödigt otrevlig bara för att jag är hungrig och inte hittar någonstans att äta. Store locator/GPS ftw! Poor Nea! XD

    Maggie: Jag har ett rött band .. men det låg självklart kvar i ett annat par brallor. Får skaffa en fotlänk, som du säger. Det är ändå tillräckligt långt kvar för att det ska kunna gå ordentligt åt helvette!

    ReplyDelete
  4. Jaha men det kan vara nyttigt att vara lite hungrig ibland. Det kan ju vara svårt att äta elektronik lite svårsmält.
    Vad får man betala för iPhone down there.

    ReplyDelete
  5. Absolut! Men bara när man vet att man har mat att tillgå när det blir akut. ;3

    Våran variant ... är vi inte riktigt säkra på, men kontant betalade vi idag ca 4800. Sedan är det ju ett abonnemang som kostar ca 350kr/månaden i ett år och en uppsägningsavgift på 1000kr. Men det är massa rabatter hit och dit. Så ... allt som allt blir det en dyr jävla telefon men det är helt klart värt det! Internet och telefoni är SVINDYRT här ...

    ReplyDelete
  6. Ha en riktig trevlig födelsedag imorgon(idag)
    Grattis önskar
    Aiti ja Fabbe

    ReplyDelete
  7. Negerbarn var väl ta i med den hudfärgen o sperma ja det har även du varit men det var faaaaasligt länge sedan förstås. Hihihi
    Det var med anledning av filmen!

    ReplyDelete