Pages

Wednesday 20 October 2010

Alldeles för sent igen ...

Idag blir det inga bilder. Jag har inte orkat koda och har varit alldeles för upptagen med att leta vegetarisk mat i Tokyo - det är lättare sagt än gjort! Men nu verkar jag äntligen ha hittat några alternativ som verkar kunna funka ... om jag hittar till affärerna/restauranterna/caféerna i fråga. Återstår att se. (Hur adresser och gatunamn funkar här tänkte jag förklara en dag då jag har mycket tid)

Hursom så går jag förbi Soup Stock Tokyo i stort sett varje dag på diverse ställen i staden, men har aldrig pallrat mig in dit då varken jag eller Nea varit överdrivet pepp på att äta soppa när vi har hållit på att förgås av hunger.
Allt i det här landet innehåller kött. ALLT. Det är helt sinnessjukt, och för den (läs: jag) som trodde att allt i Japan baseras på fisk ... NEIN. Man har tur om fiskrätterna inte innehåller köttbuljong eller någon variant av fläsk.

Så! Föreställ er min lycka när jag surfar in på Soup Stock Tokyos hemsida för att titta på menyn, och inser att säkert hälften, om inte mer, av maten är HELT VEGETARISK.

Jag har inte full koll, men de verkar ha både soppor och grytor, plus tillbehör (bröd osv). Hur låter spenatcurry med vita bönor? Eller kryddig kokoscurry med färska örter? För mig låter det som manna från himmelriket, efter en månad av pasta, äggmackor och McDonalds.

Så imorgon beger sig den här semi-vegetarianen till Soup Stock Tokyo: Takadanobaba för att provmumsa någon av grytorna! Gosh, jag hoppas verkligen att det är lika gott som det låter ...


Mer uppdateringar imorgon. God natt!

( And for my non-Swedish readers, I'm sorry! I'm lazy. I promise to translate this tomorrow. )

2 comments:

  1. Gött att du hittat något! Och det låter supergott... O__O

    <3

    ReplyDelete
  2. Åh, det låter fantastiskt O.O Do want! Hoppas det inte är svindyrt också.

    ReplyDelete