Pages

Monday 18 October 2010

Sömn, vad är det?

Jag ber grymt mycket om ursäkt för den långa väntan, men nu är det dags för ett nytt inlägg. Har ungefär 200 nya bilder, så jag lägger in några stycken den här gången och uppdaterar lite allt eftersom.

Sååå .. vad har hänt sedan sist? Jag borde verkligen uppdatera oftare så att jag kommer ihåg vad jag varit med om ... men det löser sig nog när jag får min nya telefon. ;)


Eftersom Nea (eller Riria som vår house manager har döpt henne till, bahahaha!) har lagt upp massa bilder på hur vårat lilla bo se ut så får ni av mig lite bilder på diverse exkursioner ut i stora staden. Min version av hemma-bilderna kommer kanske imorgon eller så!

Först ut är Akihabara - Tokyo Electric Town. 
Här finns ALL elektronik du kan tänka dig. Vi har bara sett några av gatorna i Akihabara, och då har vi ändå varit dit två gånger och kommit hem helt slutkörda. Det är svinmycket folk, men helt fantastiskt!

Utiskt över random gata i Akihabara

Svenska spel i Japan, hooo!

Club Sega!

Random höghus ... sådana finns det gott om, och de är alla lika förbaskat snygga!
Jag lovar att vid nästa uppdatering ska bilderna inte ta upp hela sidan utan vara klickbara för att få dem större ... men jag orkar inte brottas med HTML-kodningen just nu. Vi har läxor att göra och borde verkligen sova ...

Men ni får lite fler bilder istället (jag hade planerat att lägga upp fler bilder på typ vår tripp till Ikebukuro men sparar det tills jag pallar att koda ordentligt!) :


Här är en granne. Eller något? Mmmhmm~! Trevligt är det i vilket fall!
Såhär tycker Riria om mina eskapader.
Bilarna är intressanta, minst sagt.

Våran granne (som vi misstänker har damp eller någon annan bokstavskombination) har förstört oss. Han började prata (på japanska) om något som vi hörde som "Donkey Hotel" men i själva verket visade sig vara "Don Quijote". Det är en kedja som säljer ... ALLT. Från bönor på burk till hårtorkar. De har en jingel som de spelar om och om igen dagarna i ända - och den sätter sig. Det är helt sinnessjukt. Jag går omkring och nynnar på den och Nea vill slå ihjäl mig. Vågar du lyssna?


Och för alla som inte har min adress ännu så går det bra att skicka era kärleksbrev och havregrynspaket till: 

Ms. Josefin Fast
Room 233, Oakhouse Nishitokyo
5-12-17 Hoyacho, Nishitokyo-shi
Tokyo 202-0015


JAPAN



Nu får det faktiskt vara god natt!

お休みなさい!


5 comments:

  1. Woooow! XD Introt på jingeln låter exakt som typ alla katamari-låtar ;D

    We need front-pix on mr. granne-san också! ;D

    ReplyDelete
  2. Wooh, fina bilder pallinaama-sama!

    ReplyDelete
  3. Kewl. 8D

    Mjo ... har inte sett honom sedan dess men snart kommer det fler bilder på fina pojkar!

    Tackar, Jarpmeister! <3 :D

    ReplyDelete
  4. Riria är japanernas översättning av Linnéa. XD

    ReplyDelete