Pages

Wednesday 2 March 2011

Shuffling into March with wet feet.


GeoTagged, [N35.69863, W139.77284]

「 Akihabara, sett från fönstret uppe vid Starbucks 」


I natt är det en kall, mörk och blöt natt.

Mina fötter har ännu inte återhämtat sig efter en hel dags plaskande genom regnvåta gator i trasiga Converse.

Läxor och skolböcker ligger i drivor både på skrivbordet och på kudden bredvid mig. Våra slutprov för terminen är om två veckor, och jag börjar känna av stressen ordentligt.

Men en behandling med hampadoftande kräm från Body Shop gör underverk för mina värkande fossingar, en burk kaffe med grädde från automaten värmer inifrån, och jag har på något vis hittat tillbaka till den där gnistan jag hade när jag först kom hit.
Jag vill verkligen lära mig det här språket, även om inlärningskurvan just nu pekar brant uppåt och allt går i snigelfart.

Så det får vara en kall, mörk och blöt natt. Jag ska somna till ljudet av regn på taken utanför, med fötterna i ett par varma strumpor, och vila upp mig ordentligt.
Inom mig vet jag att imorgon gör jag mitt bästa igen, och det med ett solskensleende.


Peace, love and Korean boys~☆
Jussilainen

2 comments: